Case Study

200+ LEADS IN 4 MAANDEN

Eind 2021 zijn we begonnen met het genereren van leads voor Bespaarduurzaam, een partij die particulieren helpt met het verduurzamen van hun woning aan de hand van zonnepanelen of duurzame kozijnen. Tot dusver zijn er ruim 200 leads gegenereerd in een periode van iets minder dan 4 maanden. Daar zijn tot dusver 62 nieuwe afspraken uit gekomen waar de klant daadwerkelijk langs mag komen. Het percentage van deals op deze afspraken zal hierdoor relatief hoog liggen. Een deal kan oplopen tot enkele duizenden euro's omzet. Dat betekent dat er een hoge ROI wordt gerealiseerd op deze warme leads.

216

WARME LEADS

Resultaten

Er is een advertentiebedrag van €3.300 euro gebruikt om de iets meer dan 200 leads te genereren. Hieruit zijn 62 nieuwe afspraken gekomen, wat betekent dat één afspraak iets meer dan €50 euro voor de klant kost aan advertentiebudget. In de klant zijn geval is dit veruit rendabel.

105.228

Mensen
bereikt

3.128 (2.97%)

Doorgeklikt naar de landingspagina

216 (6.91%)

Lead

62 (28.7%)

Klant

Let op: in deze berekening is enkel rekening gehouden met de Facebook advertentiekosten - dit is dus exclusief onze service fee

Hoe hebben we dit gedaan?

Advertenties via Facebook & Instagram

Samen met de klant hebben we bekeken wat Bespaarduurzaam.nl uniek maakt en hoe we doelgroep hiermee het best kunnen triggeren. Er zijn ontzettend veel zonnepanelen aanbieders; het is daarom van belang dat je onderscheidend vermogen hebt. Bespaarduurzaam was in staat om zonnepanelen aan te bieden zonder dat de doelgroep daar direct voor hoeft te investeren. Dit grote voordeel hebben we meegenomen in de advertenties, in combinatie met het voordeel dat men jaarlijks veel kan besparen. Op deze manier hebben we de interesse en aandacht getrokken bij de doelgroep, waarna ze doorklikte naar de landingspagina.

1

Een landingspagina met meer informatie over de dienst

Mensen konden zich beter inlezen op de door ons gemaakte landingspagina. We hebben hierbij natuurlijk rekening gehouden met de huisstijl van onze klant. Het gaat echter niet om design op deze landingspagina, wij vinden de conversie veel interessanter ( hoeveel mensen daadwerkelijk zijn/haar gegevens achterlaat).

2

Een contactformulier bij interesse

Zodra de prospect meer informatie wil over de dienst van onze klant, kan hij zijn contactgegevens achterlaten. We hebben de rempel wat hoger gelegd voor de prospect door een extra open vraag toe te voegen. Dit zorgt voor een extra filter en kwalificering bij het invullen waardoor de kwaliteit van de leads hoger zal zijn.

3

Plan nu een 30 minuten kennismaking

Ben jij klaar om jouw bedrijf naar de maan te lanceren? Plan dan direct een 30 minuten kennismaking in en ontdek of wij je kunnen helpen.