Case Study
110K+ EXTRA OMZET BINNEN 4 MAANDEN
Eind 2021 zijn we begonnen met het genereren van leads voor Cre8Kitchen, een partij die particulieren voorziet van nieuwe keukens. Hiervoor hebben ze een uniek concept binnen de keukenbranche in het leven gebracht. Particulieren kunnen hun eigen keuken samenstellen en in het 'echt' zien, alvorens ze deze aanschaffen. In circa 4 maanden hebben we 120 leads gegenereerd. Van deze leads kwamen uiteindelijk 16 particulieren naar de showroom (1/7) en werd iets minder dan 70% van de afspraken in de showroom geclosed. Met als uitgangspunt een klantwaarde van €10.000 euro is er een extra omzet van €110.000 euro gegenereerd.
120
WARME LEADS
Resultaten
Er is een advertentiebedrag van iets minder dan €2.700 euro gebruikt om 120 leads te genereren. Een afspraak naar de showroom kostte hierdoor iets minder dan €170 euro. Dit lijkt wellicht op het eerste oog veel, maar was veruit rendabel voor Cre8Kitchen gezien de hoge klantwaarde.
Mensen
bereikt
Doorgeklikt naar de landingspagina
Lead
Klant
Let op: in deze berekening is enkel rekening gehouden met de Facebook advertentiekosten - dit is dus exclusief onze service fee
Hoe hebben we dit gedaan?
Advertenties via Facebook & Instagram
Voordat we verschillende invalshoeken hebben getest voor de doelgroep, hebben we gespard met de klant over wat de pijnpunten en/of obstakels zijn voor de doelgroep om een keuken te kopen. Door hier op in te spelen kunnen we de doelgroep triggeren en helpen we ze door juist deze pijnpunten 'op te lossen' voor hen. In dit geval lag de best presterende advertentie op het pijnpunt oneerlijke tarieven en weinig transparantie bij de traditionele keukenboer. Vervolgens klikken de prospects door naar de landingspagina.
Een landingspagina met meer informatie over de dienst
Mensen konden zich beter inlezen op de door ons gemaakte landingspagina. We hebben hierbij natuurlijk rekening gehouden met de huisstijl van onze klant. Het doel van zo'n landingspagina is enerzijds om mensen te triggeren om hun gegevens achter te laten, maar anderzijds ook om leads verder door te filteren. De doelgroep liet namelijk niet zomaar snel hun gegevens achter via een Facebook formulier, maar gingen naar een externe landingspagina, lazen zich eerst goed in, en vulden daarna de vragen uit het formulier in.
Een contactformulier bij interesse
Zodra de prospect meer informatie wil over de dienst van onze klant, kan hij zijn contactgegevens achterlaten. Vervolgens verzenden we de gegevens via een automation naar de klant toe, waarna hij de prospect kan opvolgen en de deal kan closen.